понеділок, 27 серпня 2012 р.

ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ


Назва проекту


Духовне здоровя людини  за романом П. Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

 
Назва навчальної теми


Література 70-90-х років XIX ст.

 

Основний та другорядні навчальні предмети

 
Українська література, українська мова, історія України, психологія

 
Вік учнів, клас

10 клас, 15-16 років

Стислий опис проекту

Навчальний проект з української літератури з теми "Духовне здоровя людини  в романі "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" представлений для учнів 10 класу. Передбачає аргументовано висловлювати власну думку про життєвий вибір Чіпки, коментувати власне розуміння понять честі, справедливості, людської гідності й можливі способи їхнього утвердження. Працюючи над цим проектом учні удосконалять навички пошуково-дослідницької діяльності, аналізу, зіставлення, вміння переконливо і толерантно висловлювати власні судження, усвідомлення значення для становлення і утвердження людини правильності життєвого вибору; проведуть паралель сюжету твору із реальним життям, навчаться коментувати значення еволюції людини, занепаду духовності, виконають творчу роботу на дискусійну тему.

План

План навчального проекту

План впровадження проекту


Навчальні цілі

Виконання проекту розвиває у учнів такі вміння і навички:

1. цілеспрямований відбір та опрацювання джерел інформації;

2. учні обдумуватимуть, про що вони прочитали;

3. складання і опрацювання плану роботи над проектом;

4. користування інформаційно-комунікаційними технологіями;

5. аргументоване висловлення власних суджень, аналіз, зіставлення;

6. застосування методів і способів контролю та самоконтролю;

   7. визначення літературних рівнів у творі, зіставлення кожного із реальним життям.


Опис оцінювання

На початку навчального проекту

учитель для визначення рівня початкових знань проводить вхідне тестування з теми що вивчається, за допомогою «ЗХД» таблиць визначає навчальні потреби учнів, для мотивування демонструє свою презентацію, яка містить основні питання теми

Під час роботи

над проектом учитель повинен проводити цілу систему оцінювання:

отримані знання, уміння, навички, вміння працювати особисто і в групі; яка підвищить самооцінку кожного учня та навчить їх скореговувати свою діяльність (працювати над собою  як особистістю). Одним з пунктів оцінювання на даному етапі є взаємооцінювання, самооцінювання.

В ході проекту

над проектом обов’язковим є підсумкове оцінювання таких параметрів: об’єм опрацьованого матеріалу, якість створеного продукту, вміння оформити власний проект та вміння презентувати його (також можна використовувати інструмент оцінювання виконання творчого завдання). 

 
Діяльність учнів

На початку створення проекту учні ознайомлюються з темою, за допомогою публікації, яку створено вчителем, під час бесіди активізують мотивацію вивчення теми, розробляють «асоціативний кущ», отримують інструкції, які заздалегідь було розроблено вчителем, обговорюють основні питання теми, консультуються із учителем. Вчитель мотивує важливість та доцільність методу проектів. Учні представляють підготовлені реферати, відбирають головне, узагальнюють почуте від учителя..

Під час роботи над проектом учні отримують завдання, обговорюють його, працюють з рекомендованими вчителем та відібраними самостійно джерелами інформації, складають інформаційні таблиці, підбирають цитатний матеріал для аналізу, зіставлення, проводять диспути, висловлюють власні думки та результати спостережень, виконують творче завдання, постійно презентують результати своїх робіт у вигляді презентацій.

По завершенню роботи над проектом учні представлять результати своїх досліджень у вигляді або презентації, або наукової статті, або художньої репродукції певного проблемного питання. Відбувається перегляд презентацій,  виступи  з науковою статтею, їх обговорення. 

 

Відомості про автора

Мальцева Ірина Вадимівна

учитель української мови та літератури, предмет «Українська література»

Комсомольська гімназія № 2 Зміївської районної ради

сел. Комсомольське, Зміївський р-н, Харківська обл.

ira-gorbenko@mail.ru

 

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу: 22-28  серпня 2012 року

Місце проведення тренінгу: Комсомольська гімназія №2 Зміївської районної ради Харківської області

 
Тренер: Зінов'єва Тетяна Іванівна

 

 

 

 

 

2 коментарі:

  1. Дуже цікава тема для створення проекту: учні 10 класів вже повинні бути сформовані для становлення і утвердження правильності життєвого вибору.
    Як я зрозуміла, під час роботи на уроці ви використовуєте достатньо різноманітних інтерактивів.
    У "Навчальні цілі" я б ще прописала, яких навичок 21 століття набудуть діти протягом виконання вашого проекту, їх там буде дуже багато. .

    ВідповістиВидалити
  2. Молодець!
    На мою думку тема актуальна і цікава. Важливо що учні удосконалять навички пошуково-дослідницької діяльності, аналізу, зіставлення, вміння переконливо і толерантно висловлювати власні судження, усвідомлення значення для становлення і утвердження людини правильності життєвого вибору; проведуть паралель сюжету твору із реальним життям.

    ВідповістиВидалити